Kveeninuoret – Kvenungdommenes årsmøte og samling 7.-9.6.2019 i Vadsø

Kveeninuoret – Kvenungdommen holder årsmøte og samling 7.-9.6.2019 i Vadsø og vi ønsker deg velkomment til møtet! På møtet blir det blant annet valg av nytt styre og leder for Kveeninuoret. Møtet og samlingen holdes samtidig som Kvenfestivalen – Kväänifestivaali så dette er en kjempe bra mulighet til å bli kjent med kvenenes kultur og historie i Varanger-området (Les mer om Kvenfestivalen på Facebook-siden sin: https://www.facebook.com/events/240471846820222/).

Årsmøtet holdes på lørdag. På fredag og lørdag etter møtet kan vi blant annet delta sammen på festivalen. Mer detaljert program kommer senere. Overnatting blir på Varangertunet i Vestre Jakobselv/Annijoki som ligger ca. 15km fra Vadsø sentrum. Deltakerne kjøres mellom Vadsø og Annijoki. Påmelding til årsmøtet gjøres gjennom dette påmeldingsskjemaet: https://forms.gle/i4kaG3eUZd5GouCC8 Reise dekkes og vi ber om rask påmelding og bestilling av flybilletter/bussbilletter/osv.

Du kan være medlem i Kveeninuoret – Kvenungdommen til du bli 35 år.

Hvis du har spørsmål, ta gjerne kontakt med oss!

Lisbeth Dørmænen
Kveeninuoret – Kvenungdommen